The effect of problem-based learning on developing mathematical skills in future administrative and systems professionals

Título traducido de la contribución: El efecto del aprendizaje basado en problemas para desarrollar competencias matemáticas en futuros profesionales de administración y sistemas

Carmen S. Lavado-Puente, Edith M. Quispe-Sanabria, Carmencita Lavado-Meza, Ana M. Huaraca-García

Producción científica: Artículo CientíficoArtículo originalrevisión exhaustiva

Resumen

The main objective of this research study is to assess the effect of problem-based learning on developing mathematical skills in administrative and systems students at a private university in Chanchamayo (Peru). The methodology is quantitative, explanatory, and has a quasi-experimental design. The experimental group consists of administration and systems students and the control group is comprised of law students, both from first semester. Three instruments are designed to assess mathematical skills. The results in the post test show significant differences between both study groups: the control group did not have students at a good level while 25% of students in the experimental group reached this maximum level. In conclusion, problem-based learning significantly improves the development of mathematical skills in future administration and systems professionals.

Título traducido de la contribuciónEl efecto del aprendizaje basado en problemas para desarrollar competencias matemáticas en futuros profesionales de administración y sistemas
Idioma originalInglés estadounidense
Páginas (desde-hasta)13-22
-10
PublicaciónFormacion Universitaria
Volumen16
N.º6
DOI
EstadoIndizado - 2023

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© (2023), (Centro de Informacion Tecnologica). All Rights Reserved.

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'El efecto del aprendizaje basado en problemas para desarrollar competencias matemáticas en futuros profesionales de administración y sistemas'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto