The Edafoambiente manual improves learning of soil studies at an intercultural university in Peru

Título traducido de la contribución: El manual Edafoambiente mejora el aprendizaje sobre el estudio edáfico en una universidad intercultural del Perú

Senin R. Marca-Cano, Carmen S. Lavado-Puente, Carmencita R. Lavado-Meza, Antonio Anaya-Ureña

Producción científica: Artículo CientíficoArtículo originalrevisión exhaustiva

Resumen

The main objective of this research study is to assess the effect of the application of the self-training manual Edafoambiente in the learning of the soil science subject among students at an intercultural university. The methodology is quantitative, with a quasi-experimental design, and a non-probabilistic convenience sampling. An objective test and a checklist are constructed. The sample consists of 56 students divided into groups (control and experimental) of 28 students each. The results show significant differences between both groups in the learning of the subject of soil science. Fourteen percent of the experimental group is at the regular level while 86% is at the good level. In contrast, 46% of the control group is at the regular level while 54% is at the good level. In conclusion, the application of the self-training manual Edafoambiente helps to improve the learning of the subject of soil science among students of an intercultural university.

Título traducido de la contribuciónEl manual Edafoambiente mejora el aprendizaje sobre el estudio edáfico en una universidad intercultural del Perú
Idioma originalInglés estadounidense
Páginas (desde-hasta)159-168
-10
PublicaciónFormacion Universitaria
Volumen18
N.º5
DOI
EstadoIndizado - 2025
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2025, Centro de Informacion Tecnologica. All rights resreved.

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'El manual Edafoambiente mejora el aprendizaje sobre el estudio edáfico en una universidad intercultural del Perú'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto