Reflexiones sobre las tecnologías de la Información y comunicación (TIC) en el ámbito universitario

Carlos Enrique Guanilo Paredes, Roberto Carlos Dávila Morán

Producción científica: Artículo CientíficoArtículo originalrevisión exhaustiva

2 Citas (Scopus)

Resumen

This paper, developed under the hermeneutic- documentary method, aims to analyze the conditions in which the use of Information and Communication Technologies (ICT) is developed in current academic contexts. The purpose of this is to apply the pertinent corrections, with a view to improving the use of ICT in the generation of academic knowledge, which implies a challenge for educational institutions in Latin America. The work is developed from an interdisciplinary perspective, with a marked humanistic reflection; therefore, it is not intended to establish a definitive position, but rather to promote critical debate on the social relevance of ICTs in the current context.

Título traducido de la contribuciónMusic production and creation: students add sound to the lived space in the Nou Llevant-Soledat Sud neighbourhood
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)204-211
-8
PublicaciónEncuentros (Maracaibo)
Volumen14
DOI
EstadoIndizado - 25 ago. 2021
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2021 Universidad Nacional Experimental Rafael Maria Baralt. All Rights Reserved.

Palabras clave

  • Educational processes
  • Information and Communication Technologies (ICT)
  • Latin America
  • Pedagogical tools

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Reflexiones sobre las tecnologías de la Información y comunicación (TIC) en el ámbito universitario'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto