DESCANSOS ACTIVOS: OPTIMIZACIÓN DE TIEMPO, GRADOS ESCOLARES Y TIPOS

Henry Juan Javier Ninahuaman, Ali Edmundo Rojas Ginche, Juan Canchumanya Popi, Liz Alderete Callupe, Carlos Arauzo Gallardo, Grimaldo Quispe Santivañez

Producción científica: Artículo CientíficoArtículo originalrevisión exhaustiva

Resumen

The study optimizes the achievement of academic performance through the variables: school grade, type of breaks and time of interruption of classes. By quantitative approach or, longitudinal, experimental and response surface method of central composite design in order of 26 runs, with axial and central points (-1,0,1). Its results indicate optimal values of academic achievement (92.8%) when applying mindfulness breaks with interruption parameters every 44.84 minutes in the second and third grades of secondary school (2.81). It is concluded that full-minded active break, achieves better academic performance than playful break.

Título traducido de la contribuciónACTIVE BREAKS: OPTIMIZATION OF TIME,SCHOOL GRADES AND TYPES
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)238-268
-31
PublicaciónPraksis
Volumen21
N.º1
DOI
EstadoIndizado - 2024
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2024 UNIVERSIDADE FEEVALEÂ. All rights reserved.

Palabras clave

  • Active breaks
  • brain movement
  • breakout classroom
  • cognitive brain
  • physical activity intervention
  • sedentary classroom

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'DESCANSOS ACTIVOS: OPTIMIZACIÓN DE TIEMPO, GRADOS ESCOLARES Y TIPOS'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto