Application of mind maps as a learning resource for university students

Título traducido de la contribución: Aplicación de mapas mentales como recurso de aprendizaje para estudiantes universitarios

Rafael Garay-Argandoña, Ronald M. Hernández, Estrella Esguiagola-Aranda, Martha Cecilia Rodríguez-Vargas, Angel Salvatierra Melgar

Producción científica: Artículo CientíficoArtículo originalrevisión exhaustiva

Resumen

The research aims to know the effectiveness of the application of mind maps as a didactic resource in the learning of university students. The study was applicative, with a quasi-experimental design, we worked with a sample of 78 students from a university in Lima, Peru. As a result, it can be shown that both the control and experimental groups do not present significant differences in the pretest. In conclusion, teaching is not only about providing information, but also about helping to learn, and to do so the teacher must have a good knowledge of his/her students.

Título traducido de la contribuciónAplicación de mapas mentales como recurso de aprendizaje para estudiantes universitarios
Idioma originalInglés estadounidense
Páginas (desde-hasta)1691-1702
-12
PublicaciónOpcion
Volumen36
N.ºSpecial Edition 27
EstadoIndizado - 2020
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2020, Universidad del Zulia. All rights reserved.

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Aplicación de mapas mentales como recurso de aprendizaje para estudiantes universitarios'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto